maandag 17 november 2014

Wat je zegt, ben je zelf...

Hoe waar is dat toch: Wat je zegt ben je zelf...

En dan te bedenken wat we zoal zeggen... Wanneer je daar op gaat letten wat bemerk je dan? Hoe vaak zeg je tegen jezelf dat iets zal lukken, dat je het kunt? Dat je oké bent?
Hoe vaak geef je jezelf een compliment?

Het valt nog niet mee..., lief zijn voor jezelf, jezelf op waarde schatten.

Weten dat je waardevol bent.

Velen van ons hebben zo vaak kritiek gehoord, of nare dingen meegemaakt dat het behoorlijk veel moeite kost de positieve kanten te blijven zien, of te (her)ontdekken.

En hoe onschuldig ook, één bepaalde opmerking van iemand kan zelfs al enorme gevolgen hebben, iemand finaal onderuit halen, dusdanig dat diegene zich dat jaren later nog herinnert, en er last van heeft.
Ik maak dat regelmatig mee bij cliënten. Gelukkig zijn er diverse manieren om dit te helen, een prachtig proces om mee te maken...

Helaas kunnen we niet voorkomen dat we dingen meemaken in ons leven die ingrijpend zijn, gevolgen hebben. Wel kunnen we kiezen hoe we hier (uiteindelijk) mee om willen gaan.

Ik ben ervan overtuigd dat dat een wereld van verschil maakt. Ik bemerk het bij mezelf, en ik maak het mee bij anderen, vrienden, kennissen, collega's en de mensen die ik coach en train.

Let eens op wat je tegen jezelf zegt, ben je er bewust van. Let eens op welke gevolgen dat heeft voor je gevoel, voor je acties.
Let eens op wat er gebeurt als je lief bent voor jezelf.

Jij bent fantastisch!
bgreat, sparkle & shine!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten