woensdag 7 mei 2014

Ik ben daar helemaal niet goed in!

Ik ben daar helemaal niet goed in!

"Ja, dat vinden mijn vrienden, maar dat is niet zo hoor", zei hij. Oh, zei ik, jij denkt er dus anders over... Dat kan natuurlijk. "Weet je zeker dat ze geen gelijk hebben dan" zei ik? "Ja, absoluut, ik ben echt niet goed in keepen, ook al vinden ze dat allemaal van wel". Ik vertelde hem dat dit mij toch wel heel nieuwsgierig maakte, en dat ik hem graag wat vragen wilde stellen over het keepen. Dat vond hij prima. Na het stellen van mijn vragen zei hij: "Oh, maar Greta, ik ben wel goed in keepen! Het klopt wel! Ik ben daar goed in!"

Zijn stralende ogen aan het eind van de afspraak toen zijn moeder hem kwam halen spraken boekdelen. Hij had behoorlijk veel over zichzelf ontdekt en dat was heel positief. Zijn manier van kijken was voor altijd veranderd, en daar had hij veel mee gewonnen! Vol zelfvertrouwen verliet hij de afspraak.

Zelfvertrouwen is volgens mij de basis voor ieder kind, voor iedereen. Weten dat je goed bent zoals je bent en dat je je eigen unieke talenten en kwaliteiten hebt. Daar kun je zoveel mee bereiken. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een weg, altijd een manier, een mogelijkheid is. Je eigen weg, je eigen manier en je eigen mogelijkheid.
bgreat, sparkle & shine!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten